fredag den 2. august 2013

Velkommen til Afrika

Så har vi været i Tanzania i tre dage, har stadig lidt kultur chok.

Jeg havde ikke de store forventninger til Tanzania og stedet vi skulle bo, men man har jo set udsendelser fra Afrika og læst forskellige ting, men det forbereder slet ikke en' til det man kommer ned til.

Mistroiske danskere:

i Danmark lærer vi at man skal passe på sine ting. Hvis man kommer til udlandet, skal man holde sin taske tæt osv. så da vi landede i Cairo, og skulle finde vej til terminal 3, og de tog vores pas, gloede vi noget. De sagde det var så de kunne finde os når bussen til terminal 3 kom. Meget utrygge satte vi os og ventede, men efter 45 min. blev vi enige om, at nu burde bussen være kommet, gik vi og og spurgte ind til pas og bus. Her blev vi så endnu mere bekymret, da de tre mænd bag skranken, så meget forvirrede ud og blevet ved med at se underligt på hinanden. Heldigvis fandt de passene der lå en en bunke med alle de andres passageres pas. Det var en meget mærkelig og utryg situation, men ved ikke om det bare er kultur forskellen der spiller ind her.
Da vi kom til terminal 3, skulle vi så cheke in, til flyet til Nairobi, kom vi igennem en meget unødvendig security, fordi folk gik ind og ud af gaten som det passede dem, hvor en stor uniform klædt mand, tog vores pas igen. Jeg blev lidt stædig og spurgte hvorfor jeg ikke måtte få det, hvor svaret bare var: ” sit, Wait, 10 minuts”. Vi gjorde som vi fik besked på, men her gik der i meget lang tid. Han randte frem og tilbage med vores pas i hånden, så vi blev lidt bekymrede, men så først efter vi havde nedstirrede ham længe, fandt vi ud af, at den lange tid, skyldtes, at han skrev passagerlisterne i hånden.

Vi mistroiske danskere, tænkte straks i snyd, begrag og forfalskning, men i virkeligheden gør de bare tingene på en meget anderledes måde... og meget langsommere :)

  

1 kommentar:

  1. Jeg var nok ikke kommet videre. INGEN tager mit pas ud af mit synsfelt. Flot klaret.

    SvarSlet